Evita Zorg stapt per 1 januari 2024 over op een nieuw Elektronisch Cliënten Dossier (ECD), namelijk ONS. De overstap betekent dat Evita stopt met PUUR van Jou en Care Assist. Het nieuwe ECD biedt makkelijk toegang tot uw persoonlijke zorgdossier en uw rooster van de geplande zorg op één plek.
In het nieuwe ECD van ONS staan uw persoonsgegevens, zorginhoudelijke informatie én het rooster van uw geplande zorg op één plek. Alle klanten van Evita hebben recent een brief ontvangen met daarin uitleg en een persoonlijke toegangscode. Om een account aan te maken gaat u naar het clientportaal Caren.nl. Zodra u uw account geactiveerd heeft kunt u uw ECD inzien. U kunt ook uw naasten machtigen om uw ECD in te zien. Iedereen die u machtigt tot uw ECD kan online uw zorginhoudelijke informatie inzien, en ook het rooster van de zorgverleners die gepland staan om bij u langskomen.
Op de website www.caren.nl vindt u onderaan de rubriek ‘Veelgestelde vragen’. Hier kunt u een uitgebreide handleiding vinden over hoe u kunt inloggen en het gebruik van Caren. Een handleiding kunt u ook hier downloaden:
Informatiebijeenkomsten gebruik Caren
Mocht u meer uitleg willen over het gebruik van Caren, of ondersteuning willen bij het aanmaken van een account, dan bent u of uw naaste welkom op een van onderstaande data op kantoor bij Evita Zorg. Zorgverleners zijn dan beschikbaar om u te helpen bij het aanmaken van uw persoonlijke account, anderen toegang geven tot uw ECD, het lezen van het rooster en overig gebruik van Caren. Belangrijk: neem uw eigen laptop, tablet en/of telefoon mee.
U kunt zich aanmelden bij Fleur Kloppenburg per mail (f.kloppenburg@evitazorg.nl) of telefonisch via 070 – 314 16 00.